neděle 26. února 2012

Rekonstrukce WC ... 1. část

Ahojky...:)

Zrovna před chvílí jsem se dodívala na pořad "Jak se staví sen", kde sice přestavovali kuchyň, ale na závěr pořadu měli velmi dobrou radu, kterou se budu do budoucna určitě dále řídit:

"Když se rekonstrukce dobře naplánuje, je možné ji provést již za čtyři dny. Nejprve si však zjistěte stavy stěn, podlah, odpadů, vedení elektřiny apod."

Minimálně tři měsíce nazpět jsem už s jistotou věděla, že by chtělo konečně začít s rekonstrukcí našeho bytu. Jelikož bylo před Vánocemi a navíc jsme  museli zaplatit moje školné, výběr padl na nejmenší místnůstku - na toaletu. Naši maminku mé rozhodnutí potěšilo a k Vánocům jsme od ní dostali vlastoručně vyrobenou poukázku s jistým obnosem, aby nám finančně trošku ulevila, za což jsem jí nesmírně vděčná, poněvadž jsem původně počítala s tím, že rekonstrukce bude stát přibližně do 15 tisíc korun maximálně. Vzhledem k tomu, že jsem právě netušila, co nás bude čekat pod starými obklady, se nám ta přestavba prodražila. Museli jsme totiž nechat obouchat zdi, srovnat je, vybetonovat nově podlahu - vy, co už jste tímto prošli, si jistě vše dokážete představit.

S rekonstrukcí jsme začali minulé úterý a ještě není u konce. Zatím nám zvládnul plynař, vyměnit stávající rozvody k topení, částečně zaslepit vodu, kde jí již nebude třeba, upravit odpad a připevnit závěsný systém na záchod, který už je teď obezděný. Na doporučení k nám dochází šikovný zedník, který nic nenechal náhodě a všude, kde to bylo možné, vyrovnal a opravil zdi. Dokonce už téměř celou místnůstku obložil mnou vybraným obkladem v bílé barvě. V pondělí, dorazí-li fialová dlažba, položí podlahu a nalepí zbytek dlaždiček. Když by to šlo dobře, snad v úterý už by mohlo být hotovo, na což se moc těším.

A tady pár fotek původní toalety a současného stavu:
Jak vidíte, původní záchodová mísa byla stojící, nádržka s vodou vysela vysoko stěně. To se mi samozřejmě nelíbilo, hlavně proto jsme se pustili do rekonstrukce. Závěsný záchod bude určitě lepší!

Původní obklad.

Obklady jsem vybrala úmyslně velkofomátové 20x40, aby se místnost opticky zvětšila. Tři dlaždice jsou nahrazeny bílou mozaikou od firmy Rako, aby byla stěna zajímavější, ne úplně plitká. Parapet byl znovu vyzděn, snížen. Původně byl vykachličkován, tentokrát bude ale dřevěný.

Závěsný systém měl být původně zazděn přímo ve zdi, která bohužel byla příliš tenká, takže se musel obezdít, čímž vznikl odkládácí prostor, který je vlastně docela prima - dám tam kytku, vonný olej, možná nějakou svíčku.
Až bude "po všem" určitě se pochlubím. Pokud se Vám rekonstrukce zdá zatím zdařilá, budu velmi ráda, když mi tu necháte komentář :)

H-ana-H

Žádné komentáře:

Okomentovat