sobota 20. července 2013

Rekonstrukce koupelny - 1. část

Ahojky...:)

Pozítří jsou to přesně čtyři týdny, co se u nás doma začalo s rekonstrukcí koupelny. Původní koupelna byla již nevyhovující - vana s rezavým flekem, takže jsem se v ní za sedm let vykoupala maximálně tak jednou, a sprchování v ní také nestálo za moc...baterie k tomu všemu mísila buď pouze horkou nebo studenou vodu...a když se šel sprchovat přítel, tak byla voda naprosto všude...!

Snad nebudu vnímána jako citlivka, ale i zašlé spáry a vodou zničený původní nábytek, který byl jinak vymyšlený chytře, mi začínal dost vadit. Sedla jsem proto k rýsovacímu prknu, ne kecám, to já nemám,...takže zasedla jsem ke stolu a položila si otázku, co vše chci v koupelně mít..

1. Vanu - ve sprchovém koutu bych si jen ztěží přečetla knížku...:)...a navíc miluji ten pocit, že mám, kam si zalézt, když chci, aby mi celý svět dal pokoj a nikdo za mnou "nelezl"...
2. Sprchový kout - už mne nabaví uklízet po každém sprchování podlahu...a taky mne nebaví držet si sprchu mezi koleny, když se potřebuji namydlit...!
3. Velké umyvadlo - čím víc  lidí u umyvadla, tím je pochopitelně potřeba více prostoru (pokud to půjde, tak se dvěmi bateriemi)
4. Velkou skřínku - potřebuji totiž, aby se po jejích bocích umístily výklopné koše na prádlo (ložní a oděvy zvlášť) - což je nesmírně praktické...již v původní nábytkové sestavě jsem to tak měla a nemohla jsem si to než vynachválit...
5. Velké, ne-li obří zrcadlo - bez zrcadla to prostě nejde...to původní bylo 140 cm dlouhé a přes půl metru vysoké, takže krásně koupelnu zvětšovalo, a to chci dodržet i v koupelně nové...
6. Místo na pračku - pračka byla doposud jen v našem bytě a chodilo se prát k nám, takže by to místečko bylo zapotřebí...
7. Místo alespoň na nějaké poličky, či regál, aby bylo kam ukládat ručníky...
8. Nové okno - bože, dopřej mi ho...původní okno bylo špaletové, ne zrovna super těsnící...ale hezké...
9. Velké obklady a dlažba - čím větší, tím větší se bude koupelna zdát...
10. Dostatek prostoru, financí a času...nervy mám vždycky...vyrostla jsem de facto na staveništi, tak jsem na rekonstrukce zvyklá...:)

No, seznam jsem měla, s metrem jsem změřila všechno, co šlo, neúnavně hledala a objednávala na internetu a dostala se slavnostně do fáze, kdy už je koupelnička skoro hotová. Škoda jen, že řemeslníci jsou na sobě tak vázaní, a že dodavatelé řemeslníků mají někdy zpoždění (kvůli senzoru na podlahové vytápění nemám například ještě hotovou podlahu ...bééé... ). Co se mne týkalo, já měla vš potřebné nakoupeno s téměř dvouměsíčním předstihem...:)...blázen...já vím, ale nebudu to pak přeci shánět na poslední chvíli...!

A jak, že je ta má koupelna velká? Přesné míry vždycky zapomenu, ale přibližně to jsou tři metry na dva metry třicet. Malinká tedy není, ale po zabudování, zavěšení a osazení všeho koupelnového vybavení se docela zcvrkne...neva...hlavně, že se bude, kde čvachtat...!

Na prvních třech fotkách je vyfotografována koupelna ve stavu zcela holém, po vybourání a zahození nové elektroinstalace (hrůza, předtím jsem tam měla jen jednu zásuvku), vodovodního a odpadního vedení.

Zde si všimněte výklenku ve zdi...moje budoucí odkládací nika na šampóny uvnitř sprchového koutu...!

Původní dveřní futra budu muset dát opravit...kdosi je před lety sice natřel, ale ne dokonale, takže po sundání původního nábtku ze zdi se ukázalo, že je zárubeň na polo žlutá...

V rohu, kde stojí lopata, bude pod oknem stát nová vana - 170/80 s opadem uprostřed, takže žádné hádky o sezení na špuntu...i baterie je teď fikaně z boku vany. Všimněte si i okna, je nové, vyrobené dle původního, jen už ne špaletové, což je fajn kvůli velkému parapetu...dám si na něj fialkovou orchidej...

Předevčírem jsem koupelnu fotila znovu. Obklad už byly takřka hotové a podlaha konečně srovnaná...! V pátek se osazovala vana, ale to už jsem nefotila, to si nechám na příště...zatím alespoň čtvrteční stav:

Nemohla jsem odolat, musela jsem okamžitě vyzkoušet, jak to bude koupelnovému regálu Hemnes (jak jinak než z Ikey) v nové koupelně slušet. Zrcadlo, které je na fotce vidět je vlepeno mezi obklady, z boků lemováno bílou mozaikou a ze shora lemováno bílou obkladovou lištou. Detaily nejsou moc vidět, nafotím někdy jindy.

Nika ve sprchovém koutě je již hotova...:)...no není to paráda...?

A tady ještě jeden pohled na moje krásné nové dřevěné okno. Spodní skla jsou zevnitř chemicky naleptána pro pískovaný efekt, což mi vyhovuje, neboť výhled z okna je přímo na chodník. Jelikož bude pod oknem stát vana, tak to bude velice zajímavé s jeho úklidem...snad se nepřerazím...:)

Snad se Vám exkurze do našeho staveniště líbila. Až za posledním řemeslníkem zaklapnou dveře, jistě se pochlubím s výsledkem. Jo, a abych nezapomněla, kvůli koupelničce, se musela opět rozsekat i moje nová toaleta, takže nafotím i nějakou změnu v této tak často opomíjené místnůstce...

Tak se neupečte...taky se pokusím...:)

H-ana-H

9 komentářů:

  1. Moc pěkné, díky za inspiraci :) My jsme před pár týdny rekonstrukci koupelny dokončili a musím říct že se fakt vydařila. Největší peklo bylo vybírání sprchového koutu, ale nakonec jsme to přece jen zvládli. Konkrétně jsme ho vybrali tu: www.levna-koupelna.cz/35-sprchove-dvere :)

    OdpovědětVymazat
  2. To muselo dát docela dost práce. My se taky chystáme rekonstruovat koupelnu. Já to ale vidím tak, že si na to najmu nějakou firmu. To bude asi lepší. Už jsem koukala na tento firemní katalog a pár firem, které by to mohly zvládnout tu v okolí je, tak to zadám některé z nich.

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji moc za krásný blogový příspěvek. My také budeme teď rekonstruovat a rozhodli jsme se tak, že začneme od podlahy a to v tom pravém slovasmyslu. Právě si necháváme instalovat do domu, celého domu tedy konkrétně, vinylové podlahy , tak uvidíme, zda to bude to správné rozhodnutí )

    OdpovědětVymazat
  4. Díky moc za super článek a psaní o rekonstrukci. Nás také čeká jedna malá rekonstrukce naší koupelničky a rozhodujeme se, od koho si budeme brát okna a dveře. Chtěli bychom nějakého dodavatele natolik kvalitního, abychom si pak mohli okna a dveře vyměnit v celém domě... Zatím jsme našli pouze jis ... Víte o něčem ještě jiném?

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji moc za velice suprovou ukázku rekonstrukce, alespoň se máme konečně čeho chytit a inspirovat se, případně se k tomu i dokopat. Nás jako první bude nejspíše čekat střecha, takže se výměně třeba takové plechové střešní krytiny prostě nevyhneme :(

    OdpovědětVymazat
  6. Jojo, i my se chystáme na rekonstrukci naší koupelny, ale zatím vůbec nevíme, jak to celé ještě bude... Ono jak jsou teď všechny ty obchody tak jakoby zavřeno otevřené, tak ani nevíme, zda budeme moci pořídit všechny potřebné materiály... Zatím jsme si dokázali pořídit spoustu respirátorů , těch je všude spoustu :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to i my se brzy chystáme na nějakou tu rekonstrukci a zatím tedy probíráme firmy, které by nám to mohli udělat za nějaký ten přijatelný peníz. Nejlepší se nám zdá asi tato , ale ještě si to pořádně necháme projít hlavou :)

    OdpovědětVymazat
  8. To vypadá moc hezky. Za mě určitě super inspirace. Právě u nás teď provádíme komplet rekonstrukci celého bytu a nějaké takové dveře, by se nám také hodili, abychom ušetřili co nejvíce místa. Budeme kupovat i nový nábytek, něco bychom si však chtěli navrhnout a vytvořit sami, prostřednictvím 3D tiskárny. Nedávno jsem ji musel opravovat a dokupoval jsem tak různé věci tady https://eshop.sharplayers.cz/spojovaci-material. Už ale zase šlape, jak má a na výrobu našeho nábytku je ready :-).

    OdpovědětVymazat
  9. Teda je před vámi ještě moc práce, na druhou stranu jako je vidět, že víte, do čeho jdete a taky podle toho taky přistupujete. :) No, jako co si budeme povídat, my to máme za sebou a jsme fakt rádi. Ještě štěstí, že jsme všechny věci do koupelny koupili tady a nemuseli jsme nikam jezdit.

    OdpovědětVymazat