neděle 11. prosince 2011

Vánoční dárky

Ahojky...:)

Tak co? Jak jste na tom s dárky? Patříte mezi ty šťastlivce, kteří už mají dárky nakoupeny, či vyrobeny, nebo je teď ta Vaše doba, kdy zběsile běháte po obchodech a sháníte více-méně vše?
Já jsem s nákupy a výrobou drobných dárků začala poměrně brzo, čemuž jsem teď vděčná. První dárek jsem si pyšně vezla domů už v září :), přesto mi ještě zbývá něco malinko dokoupit/dovyrobit. Oříškem pro mne každoročně je moje babička a druhý tatínek, s kterým dnes dokončujeme vánoční výzdobu. Sice pro oba mám nějaké maličkosti, ale pořád to není "ono". Snad mne něco napadne, jinak se mi o tom bude zdát, a to já opravdu nerada.
V pátek jsem byla celý den doma, a protože jsem měla takovou divnou náladu a k učení jsem se nějak nedokázala "dokopat", rozhodla jsem se, že volný čas využiji alespoň užitečně. Z pokojíku jsem si donesla do ložnice balící papíry, ze skrýší dárky (a že jich bylo) a strávila nakonec celé odpoledne jejich balením. Rozměrnější balíčky jsem balila na podlaze, což velmi zaujalo našeho králíčka, který mi hrdě asistoval s lik-vidací odhozených kousků papíru. Celou tu kupu balíčků jsem vyskládala na postel s úmyslem si všechno zdokumentovat, jenže to zaujalo zase naše druhé zvířátko a ...



...to se rozhodlo, že se bude fotit taky, přičemž se tvářilo, jako by všechno patřilo právě jemu.
Každoročně se snažím balit dárečky tak, aby zaujaly když ne obsahem, tak alespoň vzhledem. Letos jsem vsadila na dárky v červeném a v bílém papíře, které jsem zdobila především stuhami a hvězdičkami. Neforemné dárky jsem vložila do sáčků se skřítky (od Maileg) nebo je vložila do ručně šitých sáčků z vá-nočního tylu. Jelikož jsem letošní visačky nevyráběla, rozhodla jsem se je krom jména majitele obzvláštnit ještě krátkým příslovím, pranostikou či veršíkem o Vánocích (snad to mé blízké potěší).
Pokud by se někomu z Vás můj způsob balení dárků líbil, můžete se těšit na pokračování. Některé dárky totiž nejsou stoprocentně dozdobeny. Až budou, vyberu ty nejhezčí a nafotím je blog.
Přeji Vám hezkou již třetí adventní neděli
H-ana-H

P.S. I když letos nemám čas na pečení vánočního cukroví, nemohla jsem odolat a upekla alespoň vánoční štoly, které miluji. Recept i samotná příprava je jednoduchá, nejhorší část je pohlídat troubu, aby Vám tu dobrotu nespálila, a úklid kuchyně.

Recept je zde:                                              
370-400 g hladké mouky
150 g cukru
150 g másla
měkký polotučný nebo tučný tvaroh
vanilkový cukr
špatka soli
1 a půl prášku do pečiva
50 g ořechy
50 g rozinky
2 vejce
lžička pomerančové kůry

Ještě jedna připomínka: raději než rozinky používám sušené brusinky, místo ořechů dávám mandle, kterými nešetřím a do těsta přimíchávám ještě celý kelímek barevné kandované citrónové kůry. Po smíšení všech ingrediencí se může zdát, že je těsta docela málo, což se opravdu jen zdá. Protože většinu štol rozdávám, dělím si těsto na čtyři díly, které pak po upečení krásně naběhnou. Ještě když jsou štoly trochu teplé, potřu je máslem, zasypu spoustou moučkového cukru, zabalím do alobalu a pak už jen tři týdny čekám, než se rozleží.

Žádné komentáře:

Okomentovat